nyttosaker i min värld

Det här börjar mest likna en shoppingblogg... Men att köpa saker gör mig glad, till och med att köpa städgrejer gör mig glad, och det är ännu roligare att köpa när man sen får visa upp sakerna. Dessutom, jag är rätt bra på att köpa användbara saker, tycker jag, jag köper inte det 25:e paret jeans eller det 14:e paret sneakers. Och jag röker inte, jag snusar inte, jag dricker fruktansvärt sällan, nånting måste jag ju spendera pengar på. Nej, det här är inte jag som försvarar mig, det är mera en förklaring. När jag var yngre hade jag shoppingproblem, jag satte mig i skuld för att kunna köpa saker, det har jag inte gjort på många många år. Däremot så tenderar pengarna att ta slut tidigt i månaden, och så är jag pank sen. Nu går jag bara och väntar på att huspengarna ska komma in på kontot, vilket gör att jag har spenderat mer redan nu, än vad jag hade gjort annars. Jag ursäktar mig fortfarande inte... Men ja, slutförklarat, vad köpte jag då?
 
 
Jag var in på Röda Korset först av allt, jag skulle hämta säckar som jag inte fick glömma. Där shoppade jag loss på bokavdelningen, jag hittade en massa pocketböcker (en del som jag vet är bra, en del som lät väldigt bra, andra har jag hört bra saker om), och så hittade jag dom här två böckerna om magi (hurra!).
 
 
En liten byrå med fint papper i lådorna. Knopparna är hemska, vit plast, men dom är ju lätt att byta ut. Just nu täcks dom dessutom av en duk, eftersom jag köpte byrån för att jag behövde ett altare. Eftersom jag är så trångbodd, så vill jag ha ett litet altare, då funkar den här byrån bra, särskilt som jag kan lägga ljus och rökelse och sånt i lådorna. Två funktioner i en - perfekt!
 
På Body Shop köpte jag en ny parfym, Red musk, som luktar himmelskt. Jag kan inte sluta att sniffa på mig själv, och det är ett bra betyg! Men den är förmodligen inte för alla, den är kryddig och myskig, väldigt speciell, föredrar man söta eller friska eller blommiga dofter, så väljer man antagligen inte den här. Jag som gillar egna, personliga dofter, jag älskar den här.
 
Jag köpte påfyllning till teförrådet, det börjar vara tomt i många förpackningar, så det behövdes. Att få slut på te ger mig nästan lite panikkänsla, jag dricker väldigt mycket te varje dag, som jag sagt några gånger.
 
Jag hittade till slut till Shamanen, men lite guidning av Suss. Den ligger rätt undanskymt! Jag hittade en till häxbok där, och så lite annat smått och gott:
 
Rökelse, en rökelsehållare, och en tvål som doftar nag champa. Jag förstår att folk är helt lyriska över nag champa, för det luktar väldigt gott!
 
Och så lite kristaller, och en Venus från Willendorf. Den gråa stenen fick jag inte med mig nån fusklapp till, och har sålunda helt glömt bort vad den heter... Så typiskt...
 
Och så köpte jag en skrivbok från Paperblanks, det är egentligen en gästbok, och är vänd på fel ledd, låset sitter på ena kortsidan, men utbudet av olinjerade böcker var inte speciellt stort. Typiskt, bara för att jag inte gillar linjerade skrivböcker... Men den här är väldigt fin, och jag är nöjd med den.
 
Det är vad jag kom hem med från Östersund igår, mest nyttosaker, som sagt. Nyttosaker i min värld, i alla fall - böcker är den nyttigaste saken jag vet. Oj vad jag ser fram emot att min beställning från adlibris ska komma!
 
 
 

Kommentera här: