målarmåndag - behornad (igen) och egotripp deluxe

Jag har förstås inte målat det jag skulle måla i helgen, och är därmed rätt ordentligt sen med dom ATCs som jag måste göra. Så typiskt mig! Däremot målade jag klart en större målning, ca A5-storlek på akvarellpapper, som jag ska skicka som byte mot en liten hög med smyckesdelar.
 
Dom här människodjuren med horn kommer gärna ur min pensel på sista tiden. Det har blivit några stycken, och jag misstänker att det kan bli fler. Den bytte jag som sagt mot smyckesdelar, dom här närmare bestämt:
 
Ramarna ska jag sätta små konstverk i, öglegrejerna ska bli örhängen, resten får jag väl se vad dom blir...
 
Den swappen jag är sen med kort till, den håller jag i själv, så dom behöver inte skickas nånstans i alla fall. Temat på swappen är porträtt i olika konstnärers stil, och så här ser alla mina kort ut. Jag gillar att se mig själv genom ögonen på andra konstnärer, det visar verkligen hur olika andra ser på en, hur ens egen bild av ens utseende inte är den allenarådande sanningen.
 

Kommentera här: