godmorgon nya veckan!

När väckarklockan ringer, oavsett hur länge jag har sovit, så är jag halvdöd, och vill inget annat än att somna om. Men bara jag kommit på benen, så är jag rätt pigg. Som nu, jag har ätit frukost och klätt på mig, och jag känns redo för en ny vecka. Jag hoppas att den här veckan innehåller en stor summa pengar på mitt konto! Skulle den inte göra det, ja, jag överlever ändå, men jag skulle hemskt gärna vilja köpa den där bokhögen jag spanat på på ad libris...
 
Söndagen var precis lika lång och skön och avslappnad som lördagen, fast jag faktiskt fick nånting gjort då också. Mirja hälsade på en stund, Maria och Colin likaså. Jag diskade (för dom flesta är det ingen stor grej, men jag har skjutit på det en vecka, då känns det bra när det blir gjort), sydde klänning (som jag har på mig idag - att förvandla kjolar och blusar/toppar till klänningar är en av dom bästa grejerna jag kommit på!), bakade bröd, stickade på ett par beställda halvvantar, målade lite... Jag tog inte en enda tupplur, men höll mig pigg hela dagen, och gick inte och lade mig förrän vid 10.
 
Allt som allt, så hade jag en riktigt bra helg. Jag ser redan fram emot nästa! ^_^
 
 

Kommentera här: