terry pratchett

En av mina favoritförfattare när det kommer till fantasy, är Terry Pratchett. Han skriver smarta, roliga, kluriga böcker, dom finns att få tag på på bibblan, och jag rekommenderar dom absolut. Ibland tar det några sidor att komma in hans böcker, han har en egen stil som ibland kräver lite tillvänjning, men det är absolut värt det. Dom böcker som är utgivna på svenska har inte världens roligaste omslag, jag tycker inte riktigt om framsidesillustrationerna, och dom är en anledning till att jag inte har känt behov av att äga dom (dom jag har haft, har jag gjort mig av med) - det har räckt att gå till bibblan när jag fått ett Pratchett-sug. Men igår upptäckte jag en fantastiskt fin utgåva, och därmed står Terry Pratchetts böcker på min önskelista. Den önskelistan börjar vara vääääldigt lång...
 
 
 
 
Det bästa? Dom kostar under 150 kr, fast dom är inbundna och allt!
 

Kommentera här: