redo att öppna!

Idag klockan elva slår jag upp portarna till Röda Korset Retro & Vintage, och att döma av folks kommentarer i veckan, så kommer jag att få en del kunder. Jag har tyvärr ingen sovmorgon, fast jag inte öppnar förrän sent, för jag är inte klar än. Märkpistolen lade av igår kväll, med sådär 20 plagg kvar att märka, jag har skor som ska plockas fram, jag ska städa, koppla in kassaapparaten... Det är lite plock innan jag är redo att öppna, så jag åker in vid halv tio-tio. Eller ja, jag började göra klart för idag redan när jag klev upp, satte upp håret (som färgades igår kväll, ska det va så ska det va), klädde på mig en vintageklänning ur samlingen - gjorde mig klar för en retrofylld dag, helt enkelt!
 
Å, och så har jag på mina allra nyaste glasögon, jag hämtade ut dom igår, ett par stålbågade som jag köpt på Röda Korset, och så satt nya glas i. Det är rätt beroendeframkallande, att skaffa nya glasögon, särskilt när det inte kostar mer än 1100 kr. Jag ser fram emot att hitta nya, snygga bågar på jobbet!
 
Å, det påminner mig - jag må ju plocka in lite gamla glasögon också i retrobutiken!
 
Syns vi idag på julmarknaden? Kom in och säg hej, vetja!

Kommentera här: