mig inpå livet

Jag är ju väldigt öppen av mig i bloggen (lite för öppen, tycker en del), så jag vet inte dom det är många saker ni inte vet om mig. Eftersom jag gillar listor (misstänker att det är Jungfrun i mig), så tänkte jag passa på och fylla i dom luckor som trots allt kanske finns. Jag hittade den hos Hej Regina!
 
Någonting jag tycker om med mig själv: 
min kreativitet. att skapa är magi, ur ingenting föds nånting, bara med några handrörelser

Någonting jag inte tycker om med mig själv: 
att mitt språk inte fungerar som det ska längre, när jag gick in i väggen för två år sedan, så försvann en massa ord. att jag envisas med att skjuta upp saker till sista sekunden.

Detta är jag rädd för: 
djupt vatten, harskrankar och höspindlar. på en djupare nivå, så är jag rädd för det rasistiska klimat vi har, särskilt här, i glesbygden i Norrlands inland

Tre saker jag vill ha varje dag:
en massa te, en stunds kreativitet, böcker

Tre saker jag absolut inte kan göra: 
dricka kaffe, äta ruccola, parmesanost och salami, träffa en partner

Detta tycker jag om att göra: 
måla, slöa bort tiden vid datorn, läsa, gå på loppis, ta på spenderbyxorna, sova

Detta vill jag göra just nu: 
sova en stund

Bästa känslan: 
när jag målar och tiden bara försvinner, när jag är i den där zonen

Värsta känslan: 
när jag är så arg att jag inte vet var jag ska ta vägen. jag är sällan arg, så jag vet inte hur jag ska hantera den känslan

Egenskaper jag gärna vill att min partner har: 
kreativ, rolig, smart

Är jag kär just nu?
nej

Jag vill gifta mig:
gärna

Följande saker vill jag göra innan jag dör:
resa, bli kär, skaffa hund

Min käraste ägodel:
mina böcker

Något jag vill ha i present:
böcker

Detta har jag på mig just nu: 
grå tröja, svarta strumpbyxor

Favoritkläder: 
klänning, kofta, strumpbyxor

Favorit djur: 
katt

Följande musikstilar tilltalar mig mest:
kvinnliga singer/songwriters, rockabilly, swing, mest av allt vill jag att musik ska vara egensinnig och speciell, den får gärna sticka ut från mängden och kräva några lyssningar

Tre favoritlåtar:
friday twist med the vanjas (har jag lyssnat på hela dagen), northern sky med stephanie dosen, bolero av ravel

Roligaste ämne i skolan: 
har alltid föredragit dom humanistiska ämnena, språk, historia, religion, det var också dom ämnena jag hade bäst betyg i. i bild hade jag ironiskt nog aldrig mer än en trea...

Tråkigaste ämne i skolan:
gympa. skolkade bort nästan alla gympalektioner, utom bollspel och orientering

En bok jag gillar:
den hemliga historien - donna tartt

En film jag älskar:
miss potter

Favorit tv-program? 
twin peaks

Favoritdoft:
gamla böcker

Detta äter jag gärna:
rostat bröd

Dricker helst: 
te

Favoritgodis:
lakrits (salt och söt, mjuk och hård, all lakrits utom lakritsbåtar) och choklad (helst med kras i)

Hit vill jag gärna åka på semester: 
new york, paris, london, japan, egypten. jag vill ha shopping och kultur, inte sol och bad

Färg på mina ögon: 
blå

Min längd: 
165 cm

Jag tror på: 
att den enda man kan förändra är sig själv

Jag spelar: 
sällan. jag är som jag är, hela tiden, jag låtsas aldrig vara nåt annat

Person jag beundrar: 
che guevara har varit min hjälte sedan jag var tonåring, han levde sitt liv för det han trodde på, och gav till slut sitt liv i kampen

Så här bor jag:
personligt. jag har ett målarrum istället för ett sovrum, jag har tagit bort köksbordet till förmån för mera bokhyllor, jag har konst på varje tillgänglig yta, jag vill ha gulrutiga golv, jag ska låta bygga en walk-in closet ovanför trappen. jag inreder för mina behov och i min smak, inte för vad någon annan kan tycka

Antal döda krukväxter i hemmet: 
än så länge lever alla. men på balkongen har jag ihjälfrusna pelargoner

Favoritfärg: 
gult och orange

Favoritcitat:
not all who wander are lost - jrr tolkien

En hemlighet jag vet: 
tror att alla hemligheter är ute. vi ska öppna retrobutik nästa vecka, och jag ska bli moster igen i maj

Bästa present jag fått:
två av systrarna och äldsta vännen bjöd ner mig till nynäshamn när jag fyllde 40, av vänner och syster här i ström fick jag presentkort på tatuering, och så fick jag ju en ny regering också

Senast köpta skiva:
jag köpte en hög att spela i bilen, samlingsskivor med ebba grön och kiss, och så ett par rockabilly-skivor

Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: 
ögon och hår

Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
magen

Udda förmåga/egenskap: 
jag vet inte, hela jag är ju udda... :S att kunna spendera stora summor pengar på otroligt kort tid kanske? eller att kunna leva på ingenting? två egenskaper som liksom går hand i hand...

Om jag vore ett djur skulle jag vara:
en bortskämd innekatt, jag skulle sova, äta, sova, gosa lite, sova och äta och sova lite till, och så få lite tokspatt ibland

Vad lyssnar du på just nu?
spotify: Bränn behån!

Vad har du gjort/ska du göra idag? 
bloggat, läst bloggar, badat, slängt skräp i återvinningen, gått på en promenad

Vad är det senaste du installerade på datorn? 
hela rubbet typ, var tvungen att göra en systemåterställning för att komma ut på internet

Har du varit med i någon skolpjäs? 
gick social-estetisk linje på gymnasiet, då stod drama på schemat

Hur många barn vill du ha? 
en skulle räcka bra, men tror att det är för sent för det vid det här laget

Vilken musikstil tycker du mest illa om? 
dansband

Vad har du för TV-kanaler?
har ingen tv

Har du åkt moped någon gång?
en gång, mycket taffligt

Har du busringt någon gång?
tror inte det, misstänker att jag stod bredvid när andra ringde

Har du fått felparkeringsböter? 
nej, inte en enda bot, nånsin

Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungyjump eller fallskärm? 
finns annat jag mycket hellre gör

Vilken är den plats längst bort som du har besökt? 
marocko

Har du en egen trädgård? 
nej, men en väldigt försummad balkong. mina fingrar är färgfläckiga, inte gröna

Kan du alla orden i nationalsången? 
ja

Badkar eller duschkabin? 
badkar

Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? 
har knappt sett nån film alls på sista tiden. despicable me 2, kanske, den såg jag rätt nyss

Favoritpizza? 
vegatarisk pizza med oxfile, halvinbakad, med beasås. äter jag på pizzeria så måste den vara i barnstorlek också, så att jag har nån chans att få i mig den (vilket jag aldrig gör ändå, halva brukar bli kvar)

Chips eller popcorn? 
popcorn med cayennepeppar, socker och salt, eller salt&vinägerchips

Vilken färg på läppstift använder du?
plommonvinröd, orangeröd, chockrosa. inte speciellt diskret...

Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? 
nej

Apelsin- eller äppeljuice? 
apelsin. ännu hellre apelsin/morot/citron/banan, typ

Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? 
tror det när jag var i östersund och träffade syster suss, vi åt dålig kinamat. eller var det gången innan? vi fikade kladdkaka på eftermiddagen i alla fall

Favoritchoklad? 
ljus med kras i, dvs med nötter eller krisp eller kex eller liknande. mörk lindt med havssalt. all choklad med mint. absolut inte apelsinchoklad

När röstade du senast? 
i september

När åt du en hemodlad tomat sist? 
ingen aning

Har du vunnit en prispokal någon gång? 
nej

Är du bra på matlagning? 
är väl helt ok, bara jag vill

Klarar du att tanka själv? 
det är klart

Har du beställt något från TVshop? 
nej

Pepsi eller Coca Cola? 
coca cola light

Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? 
ja. gör det nu, har rött förkläde, fruktansvärt varmt

Vad var det senaste du handlade? 
bröd, saffranssnurra och julmust idag

Har du kräkts offentligt: 
ja. pinsammaste var när jag blev åksjuk på pendeltåget ;S

Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken: 
kan jag inte bli miljonär bara, och hitta nån slags kärlek?

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: 
nej. men attraktion och intresse vid första ögonkastet

Kan man vara vän med sitt ex: 
ja

Vem var det du besökte på sjukhus senast: 
ingen aning, senaste gångerna jag varit på sjukhus, så har jag varit där själv

Hade du mycket hår som liten bebis: 
jag vet inte. vanligt mycket?

Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar: 
inget

Vad har du i din väska:
plånbok, läppcerat, nycklar, tre par vantar, anteckningsbok (med viktoria och daniel på framsidan), en tygbörs med tepåsar, mössa, ett kuvert som ska postas, penna, och säkert en massa mer som jag inte kommer ihåg

Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig:
borsta tänderna?

Vad är du tacksam för idag:
att jag har helg imorgon också
 
 

Kommentera här: