inte riktigt helg, men rätt bra ändå

Äntligen fredag! Fast det är ganska kluvet - jag jobbar lördag igen, så det är en dag till tills det blir helg. Och det är bara en vecka kvar tills vi ska öppna Röda Korset Vintage & Retro, och massor att göra. Så egentligen skulle jag ha behövt flera dagar på den kommande veckan, men samtidigt är det ju så förtvivlat skönt med helg.
 
 
En tjuvkik från butiken, jag håller på att göra en väggdekoration av gamla bokpärmar. Tyvärr tog stiften till häftapparaten slut här, sådär halvvägs klar... Jag ska klä insidan på lådor med "sammet" också, och då behövs det också stift. Det får tyvärr vänta tills nästa vecka, när dom lite mer händiga gubbarna är där.
 
Jag firar fredag litegrann, fastän det inte är helg - Benja på jobbet gjorde vårrullar igår, så det blir riktiga thailändska vårrullar till middag idag. Mums! Jag hoppas att dom svalnat nog mycket när jag skrivit klart, för jag är utsvulten!
 
På onsdag kommer mina Billy-hyllor från Ikea, hurra! Till och med ihopsättningen känns som ett kärt besvär, för det kommer att bli så himla bra. Nu ska jag bara fixa min nya router, så att jag slipper sitta här vid datorn, så kan jag flytta bordet till andra ändan av rummet, där jag också ska ställa min nya fåtölj (som jag köper nästa helg). Bibliotek deluxe, liksom!
 

Kommentera här: