konstböcker och en lite kyrkligare bok

Det är alldeles för lätt att spendera pengar på Röda Korset.. Knepet för att fynda är ju att gå ofta, och man kan inte gå oftare än åtta timmar om dagen, fem dagar i veckan. Idag köpte jag tre böcker, en väskrem (för hakarnas skull) och en tunika från Indiska. Det blev inga stora summor, skulle jag handla såhär varje dag skulle det dock bli det... Även billigt blir dyrt om man handlar för ofta...
 
En konstbok på engelska, en på ryska (man behöver som tur är inte kunna språket för att kunna ha behållning av bilderna!), och så en illustrerad version av Julevangeliet. Det är illustrationerna som gjorde att jag föll för den. Tyvärr lyckades jag ha sönder den det första jag gjorde när jag kom hem, jag fumlade när jag skulle ställa in dom i bokhyllan, böckerna åkte i golvet, och Julevangeliets sidor lossnade från pärmen. Det känns rätt surt, den har överlevt i närmare hundra år, och så har jag sönder den på en minut...
 
 

Jag ville visa er hur fin den är, så jag gjorde en liten slideshow. Det är inte så många sidor i boken, så det är inte speciellt jobbigt att titta igenom den. Så ta en kik, tycker jag!

Kommentera här: