hej hej lördag!

Jag gick inte och lade mig förrän efter halv ett inatt, jag var uppe och målade och tittade på videos på youtube och messade, och oj vad tiden gick fort! Jag är glad, å så glad, åt att målarlusten är tillbaka, men jag skulle gärna vilja gå och lägga mig i vettig tid ändå, särskilt när jag ska upp och jobba morgonen efter. Det slapp jag ju idag, men jag vaknade ändå vid sju, och kunde inte somna om. Jag läste en stund, och klev upp halv åtta-åtta. Typiskt mig, det är så morgnarna ser ut. Men, en stor skillnad - sedan jag börjat ta sömntabletter, så sover jag helt annorlunda, jag sover förmodligen betydligt djupare, för jag är mycket piggare på dagarna. Tyvärr blir jag väldigt torr i munnen av dom, som tur är så slipper jag känna min egen morgonandedräkt, den lär inte vara att leka med... :S
 
Men vaknar man i god tid, då hinner man med en del. Jag tog kort på secret solstice-paketen och paketerade dom. Till min stora irritation, så försvann en av bilderna i datorn, och eftersom jag redan förpackat dom, så kunde jag inte ta ett nytt. Så jag hoppas på att mottagaren kan ta en bild och skicka till mig, jag vill ju gärna dokumentera mina alster. Nu är allting lagt i brevlådan, i tid - jag kan inte fatta att jag lyckades åstadkomma det på mindre än en vecka! Nu ska jag måla mina ATCs till min fave artist swap, sen kan jag ta på mig annat, både sånt som jag vill göra, och sånt jag måste göra. Som att fortsätta måla mina isfolket-böcker, måla klart mina beställningar, måla en väska att ha på Marias bröllop. Jag funderar på att hålla i ett eller ett par swappar till, jag funderar på att hoppa på ett par swappar dessutom, inget av dom sakerna tänker jag dock göra förrän korten är målade och klara - jag tänker inte riskera att bli sittande i sista sekunden och panikmåla igen, ifall målarlusten försvinner igen.
 
Jag gick ut på byn en sväng, det var Köpmannamarknad idag, men jag gick bara snabbt igenom. Jag stannade i färgaffärens marknadsstånd, dom hade billiga depend-nagellack, 5 stycken för 25 kr, så jag köpte tio stycken, jag kunde inte begränsa mig till färre. Sedan var jag till Maria och blev kvar där tills hon stängde, och gav henne ett handtag när det behövdes. Och väl hemma plockade jag fram dammsugaren, bäddade rent i sängen, bäddade i bäddsoffan (man vet aldrig när den kommer att behövas) och diskade. Finns inget som är så bra för att få tummen ur, som att veta att man får besök! Ikväll får jag kanske besök, och får jag inte det, så kommer pappa och hans nya familj och hälsar på i helgen. Det skadar som sagt inte att ha lite städat, och jag gillar det ju också. Såpass att jag borde städa oftare. Alldeles precis just nu, så tänker jag koka en kopp te, prova ett av mina nya nagellack, och skriva ett blogginlägg tills imorgon - då får ni se paketen jag svamlat om hela veckan. Den här gången törs jag visa dom i förtid, för dom är inte speciellt avslöjande, man kan inte direkt lista ut mottagaren när man ser dom.
 
En del av färgerna ser väldigt lika ut på bilden, men det är dom inte. Även om jag plockade nagellack i en väldigt välmatchad färgskala. Fint, tycker jag!
 
 
 

Kommentera här: