nya nagellack, nya böcker

Jag är verkligen en vår-/höstmänniska, oj vad jag blir mycket gladare av smältande snö och bar asfalt och sol som värmer! Igår bestämde jag att det var vår på riktigt, och tog på mig vårskorna och lät vinterjackan hänga kvar hemma, till förmån för kofta. Två koftor, vilket var alldeles för mycket, jag var tvungen att ta av mig den tunnare (som i och för sig var kashmir, så den är varm), och den tjockare lusekoftan var definitivt nog. Mer än nog, trots bara armar under, så höll jag på att flyta bort. Hurra för våren! Jag firade med årets första glass, och årets första skavsår. Till och med skavsåret var lätt att leva med, det var så värt det.
 
Jag har köpt nya nagellack, jag kan väl inte direkt säga att jag behövde dom... Utom det rosa, mitt knallrosa är nästan slut. Men det var rea och extrapriser, vem är väl jag att tacka nej då?
 
Jag kom hem fullastad med böcker, jag köpte sex böcker på Röda Korset (för 20 kr!), och så hämtade jag ut dom här, som jag beställde förra veckan. Loppisliv & lemonad och UnderbaraClaras garderob har båda stått ett tag på min önskelista på adlibris, nu var dom med på bokrean, så jag slog till. Hade jag väntat några dagar till, så hade jag kunnat köpa dom för halva reapriset... Nåväl, det var billigt ändå. Loppisliv & lemonad var en besvikelse, den hade jag inte köpt om jag kunnat bläddra i den först, men för 59 kr så var det inte så farligt ändå. Även om det varit ännu bättre med 30 kr... UnderbaraClaras garderob är si och så (hennes första är bättre), en del av tipsen och projekten är bra och inspirerande, en del känns lite som dagispyssel. The Vintage Girl ska jag alldeles strax börja läsa, jag har gillat Hester Brownes andra böcker, så jag har förhoppningar om den här också.
 
Nu tänkte jag som sagt läsa en stund, sen ska jag på målarkurs (även om jag inte tror att det blir så mycket målat, har fortfarande inte hittat tillbaks till lusten), och sen ska jag på första besöket hos psykologen. Är rätt nervös! Jag vill ju att det ska funka och bli bra, är nog det jag är mest nervös för, att det inte kommer att ge något.
 
 
 
Yesterday I decided it´s spring for real, and I brought out my spring shoes and left my winter jacket at home. It was lovely - warm and sunny, spring makes me so happy!
 
I really didn´t need more nail polish, or more books, but what can you do? I don´t smoke, I hardly ever drink, I don´t do drugs, a girl needs something to spend her money on! :)
 
 
 

Kommentarer:

1 Piglet:

Håller de där nagellacken verkligen i en vecka, eller påstår de bara det? ;)

Svar: nej, på mig började dom flaga lika fort som vilket annat nagellack som helst. för mig spelar just det inte så stor roll, det ger mig bara en anledning att byta nagellack :)
Miss Kitten Heart

2 Piglet:

Jag hinner ju aldrig måla mina naglar nu. Skulle behöva ett lack som stelnade på en halv minut eller något sådant ... och som gärna satt i en vecka då ...

Svar: det finns ju snabbtorkande lack, och lack som lovar att sitta länge. jag har inte testat gel-lack, men det ska ju sitta som berget, sägs det. fast jag vet inte hur lång tid det tar att torka, förstås
Miss Kitten Heart

Kommentera här: