målarmåndag - mixed media monday, om när det bara blir fult

Jag har inte varit på humör för att måla på snart två veckor, i helgen försökte jag tvinga fram nånting ändå, i förhoppningen att lusten skulle komma tillbaka om jag bara satte igång. Det enda resultatet var att det blev skitfult... Konst är en sån där sak som man bara inte kan tvinga fram, jag fattar inte hur dom som faktiskt jobbar med det klarar av det. I alla fall, så har jag gett mig på nästa isfolketbok (det blir sådär, jag håller mig till det jag är bra på, så blir det inte så fult i alla fall), jag har målat på en påbörjad sida i min art journal, och jag har gjort en sida, där jag utgick från ett gammalt foto.
 
Det var ett gammalt svartvitt foto som satt i en ram jag köpte. Jag häftade bara fast det på en sida, och tejpade sen runt med washitejp. Jag använde mina Peerless watercolours för att måla figurerna, dom är ju gjorda för att måla fotografier egentligen. Så klistrade jag dit en hund, och lite washitejpsnuttar, som jag återvunnit från kuvert, och målade lite detaljer, och bakgrunden, i akryl. Ibland kan groteskt och förvrängt fungera, men ibland blir det riktigt fult. Jag visar er den här sidan ändå, för att visa att det behöver faktiskt inte vara fint jämt. Särskilt i en art journal, där man målar det man känner, eller testar nya saker, det är tillåtet att göra fula saker också.
 
 
 
I haven´t been in the mood to paint for a couple of weeks, this weekend I tried to force it anyway, and it didn´t work. At all. I made this butt ugly page in my art journal, an old photograph that I altered with Peerless watercolours, acrylics, collage and washi tape.
 
 

Kommentera här: