jag önskar mig något att smycka mig med

Jag har alltid haft mycket smycken, förmodligen är anledningen samma som med skor och väskor - det spelar ingen roll hur stor man är, så kan man ändå ha smycken. Även om man kanske inte kan köpa alla ringar eller korta halsband, dom är ju lite storleksberoende, och alla företag har inte fattat att människor större än stl L också vill känna sig fina. Numer, så har jag faktiskt väldigt lite smycken, jag har rensat bort det mesta, för dom har inte känts som jag längre - smaken och stilen och personligheten ändras mycket på 10 år, eller 20 år. Även om jag faktiskt har kvar smycken som jag fick när jag gick i mellanstadiet, och tycker jättemycket om dom... Så jag passar på nu och önskar, fina smycken, speciella smycken, smycken som skulle få mig att känna mig som Askungen på bal.
 
 Statement21 har så många och så fantastiska halsband, att det är helt omöjligt att välja bara en favorit, så jag väljer tre, med svårighet (som vanligt är det bara att klicka på bilden, så kommer man till butiken). Priserna är dessutom helt galet billiga, i princip inget kostar över 200 kr, mycket kostar en bra bit under hundringen. 
 
De smycken jag använder mest, är ringar. Jag har en del dödskallar, en stor korp, en stor rosett, hjortar... Jag skulle vilja ha en lite mer vuxen ring, men som fortfarande är speciell. Dom här geodringarna från Anatomi, är fantastiska. Jag har storlek US 9-9.25, eller 19-19,5 mm. Japp, knubbiga små fingrar.
 
 
Jag har velat ha ett hästskohalsband sedan jag såg det på Carrie i SATC, och det är många år sedan. Det fanns betydligt fler att välja på än vad jag hade kunnat tänka mig, men jag gillar det här i silver, med lite bling.
 
Tanken på såna här helt galna over the top smycken tilltalar mig, dom får mig att tänka på åldrande miljonärskor med fingrarna täckta av diamantringar med stenar stora som hönsägg. En sån kommer jag med all sannolikhet aldrig att bli, men den här ringen, som egentligen bara är för mycket, men som är helt fantastisk, skulle definitivt bidra till känslan. För 1500 kr, så är den betydligt överkomligare än hönsäggsstora diamantringar...
 
Och för att fortsätta på temat Carrie och SATC, ett sånt här halsband har jag också velat ha sen jag såg det första gången, men med Malin förstås, inte Carrie. För drygt 130 kr så får man med vilket namn man vill, det tycker jag är väldigt överkomligt. Ibland frågar butikerna efter kedjelängden, min hals är förstås också knubbig, liksom mina fingrar, jag behöver 18"-20" om jag inte vill ha stryphalsband...
 
 
 
Some jewellery I´d love to own...
 

Kommentarer:

1 Tuva!:

Du borde kolla in en tjejs blogg som ja hitta via en pysselsida på Facebook! Hon har en superbra blogg som du skulle älska för hon är en riktig tusenkonstnär och sen syr hon jättefina väskor som verkar vara helt i din smak och sånna dära halsband säljer hon i sin webbutik!! www.alkemisten.net är bloggadressen och sen finns adressen till hennes butik på nätet i bloggen!! //TuVa

Svar: Tack för tipset!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: