finfina fynd!

Som ni kanske har märkt, så har det varit glest mellan loppisfynden på senaste tiden. Jag har varit in på Röda Korset lite då och då, men har inte hittat något. Senast var det en bok, det är inte så mycket att visa upp tycker jag... Men idag har jag faktiskt något att visa upp och skryta med! Jag har ju varit på jakt efter en ny soffa ett tag, och förra veckan hittade jag äntligen i den lokala köp&sälj-gruppen på fb, en gammal bäddsoffa i nyskick. Armstöden är lite grå (misstänker missfärgning av tex presenning), en knapp fattas, men det är petitesser. Jag har ju varit skeptisk till plyschsoffor pga katthår, men den här var superenkel att bara dra av håret med handen, mycket enklare än förra soffan! Däremot funkar inte mitt soffbord till soffan, det ser helt fel ut. Soffbordet hörde till min förrförra soffa, och jag gillar det, det är enkelt men snyggt, men nu undrar jag om det inte är ett avlångare teakbord som jag ska hålla utkik efter i stället.
 
Ni ser ju, den ser fabriksny ut! 300 kr betalade jag för kalaset, och så hade jag min snälla svåger och hans bror som bar, så jag behövde bara bära kuddar och madrasser. Jag är oerhört tacksam för det, för jag såg hur dom kämpade med den.
 
Loppisfynd kan vara presenter också, dom här gula tallrikarna har jag fått av Maria, dom funkar inte på hennes kafé, hon har ingen användning för djupa tallrikar. Det var ursprungligen sex stycken, men när jag skulle diska dom, så såg jag att det var en spricka i en - ibland är det praktiskt att glömma dom i diskvattnet ett tag! Dom har en rätt märklig storlek, dom är enorma, som dagens restaurangtallrikar. Perfekta för pasta! Dessutom finns det en såssnipa, som jag blivit lovad. Inte för att jag använder såssnipor speciellt ofta, utan för att såna här finheter kan man inte tacka nej till. Servisen heter Bungalow, den kommer från Gustavsberg, och tillverkades 1930-39. Jag som gissade 50-tal, gissade alltså helt fel.
 
 
 
Two new finds, a new (old) sofa, and yellow plates from the 30s.
 
 
 

Kommentera här: