målarmåndag - mixed media monday, favoritkonstnärer

Jag blev igår omtalad som en favoritkonstnär (tack, Lena!) på facebook, och det fick mig att börja fundera över mina egna favoritkonstnärer. Min smak är alltid under utveckling, sånt jag gillar idag gillar jag nödvändigtvis inte imorgon. De senaste åren har jag varit väldigt inne på lowbrow/popsurrealism (något som syns i min bokhylla), men jag har märkt på senaste tiden, att dom målningar/illustrationer jag gillar på pinterest sällan tillhör den genren. Min smak har uppenbarligen utvecklats åt ett helt nytt håll igen. Och det är egentligen ingen nyhet, det har följt med att min konst och min stil har förändrats också, även om jag fortfarande inte förmår att måla som jag vill. Men en dag så!
 
Yelena Bryksenkova
 
Andrea Zuill
 
Amanda Blake
 
Carine Bouvard
 
Tove Jansson
 
 

Kommentera här: