tillbakablick på förra veckans sista dagar

Det blir ingen målarmåndag idag, jag har ett färdigt ATC, jag har ett påbörjat, dessutom har jag ett par påbörjade dukar, men inget av det känns färdigt att visa, inte ens det färdiga ATC-kortet. Så det blir en lite-av-varje-måndag istället. Det får gå det med!
 
Det fina kaklet i vårt personalkök, jag som inte är en speciellt blå människa, tycker att det är helt fantastiskt. Jag hoppas att det alltid får bli kvar på plats, nu när det har överlevt där såpass länge som det måste ha gjort. Att ta bort det, och ersätta med tex vitt kakel, skulle kännas som helgerån.
 
I lördags umgicks jag halva dagen med Mirja, tiden går fort när man har trevligt, och med henne har jag alltid trevligt. Jag kom hem med en mage som var full med key lime pie, pizza och tip top, och med famnen full med saker. För en sån människa är hon, Mirja, kan hon göra någon glad, så gör hon det.
 
En rulle tavelduk, det numret av Retro som jag saknat, en massa gamla läppstift (oanvända i princip), och så en balkonglåda med pelargoner, som väntar på att jag ska köpa fästen och sätta upp den.
 
Ett av läppstiften var den perfekta vinröda/plommonlila 90-talsnyansen som jag varit på jakt efter. Hurra!
 
Tidigare förra veckan kom linoleumtrycket från Joyce som jag bytt till mig. Jag ska bara köpa en ram, så ska det upp på väggen. Är så himla glad över det, det är ännu bättre i verkligheten än på bild, och på bild är det fantastiskt! Linoleumtryck, träsnitt, kopparsnitt - tryck av alla de slag är jag väldigt förtjust i!
 
Och apropå ramar. Jag kom ju på, jag har en tavla att hämta ut hos min morbror glasmästaren, jag lämnade in min Twin Peaks-korsstygnstavla för inramning i vintras, och jag glömmer ju jämt att hämta ut den. När jag kommer på det, då har jag inga pengar, och när jag har pengarna, då glömmer jag bort det. När jag börjar få lön, då ska jag minsann komma ihåg att hämta tavlan.
 
 
 
 
 

Kommentera här: