om ett gammalt loppisfynd

Jag avslutar dagen med ett litet Throwback Saturday loppisfyndsinlägg. Eller nåt sånt. Jag bläddrade i gamla Retro-tidningar i veckan, och en av tidningarna hade en special om Ikeas gamla soffor. Och tänk, där hittade jag min förr-förra soffa! Omedelbart fick jag en tidsbestämning och en tillverkare, sånt är alltid kul!
 
Jag fick inte med årtalet på bilden, men kommer jag inte ihåg helt galet, så var dom från 1971. Jag hade gröna dynor på mina fåtöljer, och bordet har jag fortfarande kvar, det är det som jag så ogärna gör mig av med. Men Mirja påminde mig om en sak som jag hade glömt - även om jag inte har något förråd, så har jag faktiskt ett garage. Det har varit på utlån se i höstas, i väntan på att jag ska köpa en ny bil, nu när det äntligen blir en bil, en liten bil dessutom, så kanske jag ska passa på att utnyttja garaget att förvara lite saker i också...
 
 

Kommentera här: