nymöblerat vardagsrum

Jag lovade ju igår att visa mitt ommöblerade vardagsrum, och det är precis vad jag ska göra nu. Först en påminnelse, såhär såg det ut innan. Tv:n, som har stått mitt emot soffan, gjorde att det var den enda möjliga möbleringen. Och visst fungerade det, och det gjorde att soff-/tv-hörnan kändes som ett rum i rummet. Nu tog jag bort tv:n och ställde undan den i förrådet/klädkammaren (förråd är väl den mest korrekta bedömningen, det hänger ett plagg därinne...), jag har inte tittat på tv på en månad eller två, och datorn funkar ju som DVD-spelare också. Så nu fanns det plats att flytta soffan till väggen bredvid, under älghornet, och under tavlorna finns det plats för antingen ett sideboard, eller bara ännu mer tavlor. Nu syns det ännu tydligare att jag behöver ett nytt soffbord, det jag har fungerar inte alls till den långa soffan. Jag är alltså på jakt efter ett teakbord av det avlångare, lite lägre slaget. Nån som har ett att avvara till ett bra pris? Matta skulle inte skada heller, det ser lite tomt ut, men Bosse tror att matta = kattlåda, så det blir det tyvärr ingen. Och rum i rummet - nu känns det som att soffan och bokhyllorna på väggen mittemot bildar en enhet, ett rum i rummet - det fungerar bra!
 
 
 
Jag bytte gardiner i helgen, tyvärr fanns det inte två av den jag vill ha uppe, den till vänster, så jag matchade den med entill udda gardinlängd. Jag tänker att det oranga håller ihop dom. Och det funkar helt ok, faktiskt. Av någon anledning så ser fönstret lite större ut såhär. Nångång ska jag komma mig för att måla snickerierna vita, det är ett sånt pill, så jag har skjutit på det.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Maria Walkeby Roos:

No tv?? Haha jag skulle klättra på väggarna efter en kväll!

Svar: har inte tittat på länge, bara på datorn. lika bra att ställa undan den då :)
Miss Kitten Heart

2 anna:

Jag har inte tittat på tv sen 2001... ;)

Svar: då har du missat lite bra, och en massa dåligt :)
Miss Kitten Heart

Kommentera här: