alice i underlandet, och hjärtkycklingar

Igår lade jag en liten hög med brev på lådan, ATCs alltihop. Två av dom har jag redan visat, den tredje får ni se nu. Mottagaren önskade sig Alice i Undelandet, och jag gjorde en goth-version.
 
 
Överst är min tolkning, under är fotot jag använde som referens. Det jag har behållit är i princip kroppspositionen, resten är mitt eget.
 
Jag har också gjort kort till ett swap på temat "Anatomic hearts", men jag blev inte ett dugg nöjd, och funderar på att göra en ny uppsättning. Färgerna fungerar inte, hjärtana ser ut som grillade kycklingar, hjärtana smälter in för mycket i bakgrunden, och dom neonrosa strålarna blev bara bleh. Så ja, är väldigt lur på att börja om, och göra något helt annat istället. Ibland fungerar helt enkelt inte den idé man har.
 
 

Kommentera här: