bärbara målargrejor

Jag gillar att se hur folk förvarar sina saker, helst konstnärsmaterial, eftersom det ligger mig varmt om hjärtat. Jag gillar också att se folks lösningar på att få konstnärsmaterial portabla - ibland finns ju faktiskt behovet att kunna ta med sig saker, för att måla nån annanstans, aningen man ska åka bort, eller bara ska hem till en kompis på målardejt, eller om man vill bära sina saker från ett rum till ett annat, eller hur man nu känner behov av att flytta runt dom. Beroende på storleken på sin stash, så är det oftast inte hanterbart att få med sig allting, så man får välja - vad använder man mest? Sist jag var till Mirja och målade, så packade jag väldigt lätt, jag hade med mig mina Peerless akvarellfärger, vattenpensel, en flaska hobbyfärg (i färgen linen, en gråbeigevit färg), och ett pennskrin med pennor, sudd och ATCs. Innan jag var iväg nu senast, så kom jag på ett väldigt smart och smidigt sätt, att både förvara och frakta betydligt fler saker. För bra länge sedan, så var jag väldigt inne på bentolådor, med tillbehör och sånt, och just tillbehören förvarade jag i en plastlåda med bärhandtag. Jag har inte packat en bentolåda på flera år, så jag kom på att det vore mycket smartare att använda den lådan till målargrejorna i stället, och det funkar jättebra! Jag stoppade i det första jag kom att tänka på när jag fyllde den, men det kommer säkert att förändras vad det lider, när jag märker vad jag använder, och vad som bara ligger och tar plats.
 
En låda fylld med godsaker!
 
Det hade ju varit jättebra om jag kunde förvara washitejp såhär, men då går locket tyvärr inte att stänga, så när jag vill frakta den nånstans, så måste tejpen slängas ner i facket under. De randiga och prickiga tejperna längst till vänster kommer från Ica, och tejperna i facket bredvid kommer från leksaksaffären, dom är mina favoriter, både för hur dom ser ut, och för att dom fäster bra. Fågeltejpen är köpt på etsy, och dom andra är från Panduro. Längst till höger ligger olika sorters punchinella, det som blir över när paljetter tillverkas, och som jag använder som schabloner. I det långa facket ligger mina favoritpenslar. Jag lider brist på penslar i storlek större, och skräppenslar att använda till gel medium, så det är något jag måste komma ihåg nästa gång jag handlar material...
 
I det undre facket har jag hobbyfärger (till vänster) och Golden fluid acrylics (till höger), mitt emellan har jag gel medium och lite bubbelplast (som funkar bra som schablon, det också), och en förpackning svarta klisterprickar. Jag har målat en färgdutt på locken till färgflaskorna, så att det blir lätt att hitta det jag vill ha tag på. Planen är att hela underfacket ska vara fyllt med Golden-färger en dag, men det är en bit kvar tills dess...
 
Plastväskan blev över när jag sorterade bort pysselgrejer, den passade perfekt till mina bentotillbehör.
 
 
 
This box used to house my bento accessories, which was a waste of space, since I never use them. Instead they moved into a plastic bag, and I´m using the box to house art supplies - perfect!
 
 
 

Kommentera här: