de första två sidorna

Det här är är dom första två sidorna i min nya art journal, den mindre av dom två med tygomslag. jag började på sida tre igår, och har kommit en bit på väg med den också. Helt stilla står tyvärr den senaste boken jag gör om, jag har målat ett färglager, ljusblått som går över till ljusgrönt, men jag vet inte vad jag ska göra nu, det står helt still i skallen. Jag vill inte måla över med flera lager färg, för jag tycker om hur det ser ut, men jag vet inte vad jag ska göra istället. Men det löser sig vad det lider, det är jag säker på.
 
 
Jag försöker att måla ansikten i februari, helt inofficiellt har hoppat på en utmaning, 29 faces in 29 days. Eller inte hoppat på, men jag låter mig uppmuntras till att måla ansikten. Det här gjorde jag i förrgår, gårdagens ansikte sitter på den påbörjade sidan i min art journal. Å, och tejpen är där, för nån gång ska jag skriva nåt på den, men än vet jag inte vad det kommer att bli, så den får vara som den är än så länge.
 
 
 
These are the two first pages in my new art journal, the smaller one of my two with fabric covers. I´m not officially doing the 29 faces in 29 days challenge, but I look at it as an encouragement to draw lots of faces in February. This face (which I actually really like, she´s so pretty!) was made two days ago, I´m working on yesterday´s face, which also is my next page in my art journal.
 
And speaking of art journals. I need to buy more w/c paper, I want to make more journals. I have a fabric cover that needs to be filled, I got some primed canvas from a friend, so I want to do a journal or two like this, and I want to try coptic binding. I´ve used cheapie w/c paper from the dollar store, and it works just fine, but I want to try some better quality paper as well.
 
Oh, a bad thing I´ve just found out: when people comment here in English, sometimes blogg.se think it´s spam, and automatically removes the comment. It´s apparently part of the system, and can´t be changed. Which totally sucks... I want to be able to read all of my comments, they are one of the best things about blogging.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Cindy Dauer:

Gorgeous, wow! Beautiful face and background color.

Svar: thank you!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: