smått och gott och ditt och datt

Jag samlar ihop lite uddabilder till ett inlägg. Kanske lite dumt egentligen, jag skulle kunna sprida ut dom, och få ut flera inlägg av dom istället, så att jag vet att jag har nånting att skriva om framöver... Fast nä, vi kör här och nu, tycker jag.
 
Inspirerad av Carrie's väska i The Carrie Diaries, så pimpade jag ett glasögonfodral. Hon fixar sin väska med nagellack, jag ville kolla hur det funkar med akrylfärg istället, och ett trist glasögonfodral kändes perfekt att experimentera med. Lite för mycket prickar, lite för lite "streck", blev domen...
 
Jag har äntligen köpt vit snickerifärg, och målar allt jag kommer över... Nä, inte allt, men renhorn, ljusstakar, tallrikshylla (som inte kommer att användas till tallrikar), och en bräda utanför bild, som kommer att användas till en bokhylla. Vad säger ni, vill ni ha en tutorial på den, eller räcker det med att se bilder på det färdiga resultatet? Det blir en väldigt fiffig, och annorlunda, bokylla, och det är allt jag säger om det...
 
Jag behövde en större penselkruka, och hade tänkt kolla på loppisar efter en. Fullständigt onödigt, visar det sig, när jag har lite allt möjligt undanstoppat här hemma...
 
Den här är mycket mindre, ca 10 cm hög bara. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha i den, just nu ligger min armbandsklocka där. Men fin är det, så det pryder sin plats bra nog för att bara få stå där.
 
Kommer ni ihåg den här? För drygt ett år sedan broderade jag den här Twin Peaks-tavlan, och lämnade in den på inramning. Dels har den blivit bortglömd, dels har pengar saknats, men sist jag var ut, så passade jag på att hämta ut den. Inramningen blev ännu bättre än vad jag nånsin kunnat föreställa mig, jag är totalförälskad i den! Nu är bara frågan - var ska jag hänga den? Jag vill inte att den ska bli bortplottrad i en av mina tavelväggar, jag vill att den ska hänga där den får all uppmärksamhet. Men var? Det är ju inte som att jag har gott om lediga väggar direkt...
 
 
 
 

Kommentera här: