om håravundsjuka

Det är väl alltid så, att man vill ha det man inte kan få. Som med hår till exempel. Mitt hår är en av mina favoritdelar på mig själv, det är tjockt, växer fort, kan bli hur långt som helst (tills jag blir less och klipper av det, det brukar hända när håret börjar närma sig midjan), och det funkar hur bra som helst att färga rött. Men - jag har alltid tyckt om frisyrer som jag inte kan ha, som Rosemary's baby-snagg (mitt hår blir till monchichi-fluff), kort page (fortfarande fluff, som dessutom böjer sig åt alla håll utom åt det det ska), och inte minst lugg. Jag tycker att lugg är så jäkla snygg, tjocka Chrissie Hynde-luggar, långa snedluggar, vanliga raka luggar till ögonbrynet. Och jag kan inte ha lugg, helt omöjligt (ok, en lång snedlugg kan jag få till), dels har jag en enorm virvel i hårfästet, dels har jag såpass högt hårfäste, så att en lugg skulle vara tvungen att börja på bakhuvudet...
 
 Som när man ser den här tjejen, förutom att hon är jättesöt, med finaste frisyren, så har hon också en lugg som gör mig grön av avund. Jag vill också ha en sån frisyr och en sån lugg!
 
Undrar om det här är mitt undermedvetna som säger att det är dags att klippa av lite hår igen? Jag har sparat ut det i två år, det börjar vara rätt tråkigt...
 

Kommentera här: