bokhyllan som förvaringsutrymme

Jag är tyvärr inte så sjuk, så att jag inte tar mig upp ur sängen, så jag känns fruktansvärt göralös. Det kliar i fingrarna efter att hitta på något, men jag vet inte vad, jag är pysselsugen, vill fixa med lägenheten eller i garderoben, men jag vet inte vad det skulle vara. Jag skulle kunna gå och lägga mig igen, men jag är för rastlös för det. Det jag allra helst skulle vilja göra, är att få garderoben byggd, så att jag kan få in mina kläder snyggt och prydligt, så mina skor och väskor får plats (jag ska sätta upp skolådor från Ikea i övre hallen, där det nu står en garderob, och så ska jag låta bygga in kattlådorna under). jag ser verkligen fram emot det, för jag tror det blir hur bra som helst. Just nu står mina väskor i bokhyllan, dom får plats än så länge. Några bokköp till, så börjar det bli trångt...
 
Och apropå bokhyllor, så kom det fram en liten solstråle igår (äntligen!), så jag plockade fram kameran och tog några snabba kort. Jag tycker om bokhyllor fyllda med böcker, men det kan funka till annan förvaring också, om behovet uppstår.
 
Min samling keramikvaser ryms precis i en hylla.
 
Plädar och lapptäcke kan man också förvara i bokhyllan.
 
Och så väskorna då. Kartongen har jag ställt in i väntan på att den kan fördelas mellan mig, Jessica och Linda, den innehåller julpynt från mormor.
 
 
Jag ställde mina golvlampor i en klunga bakom fåtöljen, i brist på utrymme annars. Det funkar faktiskt rätt bra, former och årtionden krockar, men sånt gillar jag. Kontraster är bra!
 
 

Kommentera här: