aldrig för gammal för personlig stil

Jag gick hem från jobbet igår, ryggen och huvudet värkte, och jag mådde så jäkla illa. Jag mår fortfarande skit, så jag är fortfarande hemma, det återstår att se om det är influensa, som i så fall lär sitta ett tag, eller om det går över på ett par dagar. Jag hoppas förstås på det senare! Jag sover en del, och när jag orkar, så sitter jag vid datorn, jag hittade en fantastisk blogg igår, så otroligt inspirerande. Självklart måste jag tipsa vidare om det!
 
 
Advanced style är en street fashion-blogg, fylld av äldre kvinnor (och någon enstaka man) med personlig stil. Underbart! Som jag har sagt förut (tror jag), så ser jag inte ålder som en orsak att klä sig tantigt (om inte "tant" är ens stil), ålder (och storlek) är  inget som borde defininera hur man känner sig, vad man tycker om, och hur man följdaktligen klär sig. Det finns förmodligen folk som har åsikter om hur jag klär mig, både för min ålder och för min storlek, men jag är glad att jag kommit upp i en ålder där jag inte bryr  mig. När jag ser dom här kvinnorna, betydligt äldre än mig, och betydligt mer fantastiska, så ser jag fram emot att bli gammal. Jag sätter själv etiketten excentrisk på dom, men det är egentligen en helt galen etikett - man ska inte behöva kallas excentrisk för att man inte följer strömmen. Å andra sidan, man kan välja att äga den etiketten, på samma sätt som man kan välja att äga etiketten tjock, att låta den vara beskrivande och inte dömande. Och jag gillar faktiskt excentrisk, som ord, som beskrivning och som etikett (faktiskt), för i min värld, så är en excentrisk person någon som gör sin egen grej. Det finns inget dåligt med det!
 
Å. Det har kommit ut en bok också, Advanced Style. Självklart har jag satt upp den på min (långa) shoppinglista!
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: