när den lilla extra orken finns

Att sluta tidigare (hurra för komp!) och att öka dosen på sovmedicinen gör visst underverk. Jag har inte bara färgat håret idag, jag har sytt en klänning av en kjol och en topp (den behöver dock resår eller dragsko innan jag kan visa mig ute) och nästintill sytt klart väskan som (tillsammans med lite fler alster) ska skickas till USA så fort det bara går, jag ska bara fästa vristremmen och slå i tryckknappar. Jag har också börjat sticka på ännu ett par raggsockar, titta på film (Despicable me 2) och sticka är en svårklådd kombination. Jag har alltså gjort mer på några timmar än vad jag gjort på hela senaste veckan sammanlagt... Tänk vad jag ska orka få tummen ur när jag har varit ledig i tre veckor!
 
Men än är det några dagar kvar till dess, så jag ska bara kolla lite mer pinterest, och så gå och lägga mig i vettig tid. Vettig tid betyder oftast för mig "någorlunda normalsent", för det mesta vill jag inget hellre än att gå och sova från sådär klockan sex. Klockan fem idag funderade jag allvarligt på om det inte var sängdags... Så ja, vid nio blir det läggdags. Skönt!

Kommentera här: