äntligen fredag!

Äntligen fredag, säger jag. Jag är trött, jag har ont i axeln/armen (jag ska till doktorn på måndag, hoppas på att det är något som går att fixa), jag längtar efter att få sova, sova, sova. Och att läsa ut boken jag håller på med, en Kerstin Ekman från 60-talet. Inatt var jag uppe och ute i bara särken klockan kvart i tre, jag vaknade av att en katt jamade hjärtskärande nedanför balkongen. Det lät precis som Kisa, så ut for jag för att kolla. Det visade sig vara grannens katt, och det var väl tur. Grannen under mig höll på att tapetsera (kvart i tre!), och jag höll på att gå in i deras lägenhet (jag var visst lite trött...), jag smög igen dörren och hoppas att dom inte hörde mig. Men vem har dörren olåst mitt i natten? I alla fall, så tog det ett bra tag innan jag lyckades somna igen, så nu är jag trött som attan. Jag slutar lite tidigare idag, så en tupplur står på schemat när jag kommer hem. Underbart! Jag längtar!

Kommentera här: