världens perfektaste skor

Jag tror inte att många har missat att jag handlar en hel del på Röda Korset. Det är tyvärr inte så att man bara kan gå in och plocka det man behöver för dagen, men det är samtidigt charmen med att handla på loppis. För det mesta brukar jag kolla porslin, textilier och böcker, på senaste tiden har jag mest hållit mig till klädavdelningen. Kläder hittar jag tyvärr sällan, men det finns ju annat. Som väskor och skor! Skor har jag haft tur med, jag har hittat flera par, i nyskick. Två par hittills i år, men jag har hittat förut också. Och sen är det skorna som inte passar, jag har hittat ännu fler som jag hemskt gärna vill ha, men som är lite för småa. Så surt! Samtidigt, förra veckans fynd väger ganska bra upp dom fynd som jag var tvungen att lämna kvar på hyllan.
 
Väskan köpte jag för nån vecka sen, den såg inte minsta använd ut, för 40 kr. Enda nackdelen, är att det inte finns några fack på insidan, allt hamnar i en hög längst ner. Men det kan jag överleva. Skorna är dom bästa skor jag nånsin köpt. Fast dom är vita - jag som inte gillar vita skor! Ser man dom såhär, så ser dom inte så imponerande ut, som ganska vanliga tantskor. Även om det inte behöver vara något negativt, tantskor är ofta helt grymma. Men kolla på:
 
Så fina! Passformen och storleken är perfekt, som skräddarsydda, och dom är ljuvligt sköna att gå i. Och jag måste nog omvärdera mina åsikter om vita skor, för dom här är jättesnygga. Och debatten strumpbyxor eller inte i öppna skor? Jag säger ett rungande ja till strumpbyxor! Även om jag ser fram emot att använda dom på bara fötter i sommar också. Vad jag fick punga ut för världens perfektaste skor? En hel femtiolapp. Det kan jag nog leva med...
 
 
 
My latest trift finds, a vintage bag and the most perfect shoes. I love!
 
 

Kommentarer:

1 Piglet:

http://www.bluebox.se/Vaskorganiserare

En jättekäck pryl ju! :)

Svar: jag har också sett såna, på etsy tror jag. smart!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: