varför bloggar man egentligen?

Det är så lätt att glömma orsaken till att man bloggar, för att man börjar titta på siffror och statistik. Jag erkänner, jag är också så, jag börjar fundera över vad jag gör fel när besökssiffrorna går ner, när mina följare blir färre. Eller så börjar jag fundera på att ändra inriktingen på bloggen när jag ser vilka inlägg som får många läsare och  mycket uppmärksamhet. Men orsaken till att jag bloggar, är ju först och främst för att jag tycker att det är roligt! Och jag skriver om det som intresserar mig, det som inspirerar mig, det som fångat mitt intresse den dagen, eller det jag funderar över just då. Det är fantastiskt roligt om någon vill läsa det jag skriver, som tycker att det jag gör är bra, intressant, inspirerande, men det ska ju inte vara det som avgör hur och vad jag skriver. Ett inlägg hos Scathingly Brilliant påminde mig om just det, och jag tänkte att det säkert är fler än jag som behöver påminnas om exakt samma sak.
 
 
 
 
A blog post on Scathingly Brilliant reminded me of why I blog. It´s not about the numbers and the statistics and the followers - it´s because it´s fun, and because I enjoy it!
 
 

Kommentera här: