trött-fredag

Igår var första dagen med riktig värme - så himmelskt skönt! Dessutom spenderade jag dagen ute, och tog vara på finvädret, det är inte helt självklart. För det mesta tittar jag på vädret inifrån, jag är ingen direkt utemänniska. Fast det törs jag knappt erkänna, som svensk ska man ju ta varje chans att vara ute när solen skiner.
 
Idag höjde jag sertralindosen, den förra höjningen gjorde ingen större skillnad. Jag har blivit gladare och jag mår bättre, men det har stannat upp, och jag tillbringar fortfarande rätt mycket tid med att vara låg. Jag har haft väldigt tur den här gången med biverkningar, sist jag åt hade jag mycket mer, jag kunde inte äta, för jag mådde så illa, jag var yr och trött, jag mådde inte speciellt bra i början. Nu är jag bara väldigt trött, jag sover ofta en stund på dagen. Hoppas att doshöjningen inte plockar fram några nya biverkningar, utan bara en gladare jag.
 
Och apropå trött. Jag har varit vaken ett par timmar, men håller redan på att somna. Tror att det blir lite Huset Eliott, och så en tupplur på soffan. Min himmelskt sköna soffa! Den var ett riktigt bra köp!
 
Imorgon ska vi ha tjejkväll, det blir väldigt trevligt hoppas jag. Jag är inte pepp än, till skillnad från andra som ska med, men det tar sig nog. Man ska ju inte vara för pepp, då blir det sällan bra. Nästa helg ska jag träffa några andra tjejkompisar också, tror inte att det blir utgång då, bara gott att dricka, gott att äta, bra sällskap. Såna kvällar blir sällan dåliga!
 
Jag var och fikade hos lillasyster igår, hon hade en jordnöts/kolakaka på menyn, himmelskt god! Nötter och kola (och choklad) är mitt allra bästa! Mitt tips är att gå dit och se om hon har nånting kvar, annars får ni tjata på henne att baka den igen - efterfrågan är vad som krävs för bakverk att bli återkommande på menyn.
 
 

Kommentera här: