ny vecka igen

Det blev en bloggsemester i helgen, igår öppnade jag överhuvudtaget inte datorn. Skönt, faktiskt! Fast hade datorn varit öppen, så hade det blivit ett inlägg, jag blir sällan arg, min stubin är nästan oändligt lång, men ibland så rinner bägaren över för mig med. Att prata om näthat har blivit lite inne nu, många gör det, och visst är det bra att dra fram det i ljuset. Men när folk som själv är väldigt bra på att mobba, pika, trakassera pratar om hur dåligt det är att näthata, då blir jag arg. Så det var om det jag hade tänkt skriva, nu är jag inte förbannad längre, men är det nån som är intresserad av mina åsikter i frågan, och faktiskt vill läsa ett inlägg om saken, så hojta till. Det är ändå förmodligen mycket bättre att jag skriver när jag är lugn och saklig...
 
Idag ska jag ut och posta lite parfymer jag har sålt på tradera, imorgon ska jag på AF, på onsdag är det psykologbesök, och i slutet av veckan lär jag hoppa in och hjälpa Maria igen. Och på Röda Korset vill dom att jag ska börja jobba där (som volontär). De senaste veckorna har varit upptagnare än på länge. Jag ser det som ett tecken på att medicinen börjar fungera, att jag inte ens tycker att det känns jobbigt, jag ser till och med fram emot att vara hos syrran. Det är skönt att komma ut, det har jag inte tyckt på väldigt länge. Jag hoppas att målarlusten också kommer tillbaka snart, deadlines är inom sikte, och jag kan inte säga ifrån mig dom.
 
Sist jag tvättade håret, så hade jag i kokosolja i topparna när jag virat ut håret ur handduksturbanen, och det kommer jag att fortsätta med. Håret känns fantastiskt trevligt, mjukt och följsamt, och topparna som brukar vara torra är hur fräscha som helst. Jag använde också kokosolja istället för raklödder när jag rakade benen, funkade också jättebra, och så blev benen alldeles lena efteråt. Bra tips, som jag måste vidarebefordra.
 
 
 
 
I had a bit of a blog break this weekend, I barely touched my computer. Felt really good, actually!
 
I think my medicine is kicking in, I feel better, a bit happier, and I enjoy getting out of my flat and seeing people. It´s been a while!
 
Coconut oil - it´s good stuff! I used it in my hair and for shaving my legs last time I took a bath, and it works great!

Kommentarer:

1 Piglet:

Vad härligt att du mår bättre! :) Sedan mår man ju alltid bättre om man gör saker, så har man väl kommit dit, så kan det bli en positiv spiral ... istället för den där negativa, som det är så lätt att hamna i.

Näthat ja ... Jag blir så trött på att folk skall hata hit och dit, och tyvärr är det ju ännu lättare på nätet, eftersom folk känner att de inte riktigt behöver stå för det de säger. De flesta skulle ju aldrig säga sådana saker IRL till någon ... Men varför stör sig folk i allmänhet på så mycket? Och varför "hatar" man saker? Jag kan inte komma på någonting eller någon som jag skulle säga att jag hatar, tror jag. Hata är för mig ett jättestarkt ord ... Dessutom tror jag på att om man inte har något snällt att säga så kan man hålla tyst, i alla fall i 99,99% av alla fall ...

Svar: jag håller med dig helt. min syster har varit mobbad i snart tre år genom en fd väns blogg, dels genom inlägg, dels genom kommentarer. nu har hon fått mer än nog, och orkar inte bara vara tyst och ta emot, och då får hon skit för det också. har man problem med nån, kan man inte bara ta det med personen, och så är det bra sen?
Miss Kitten Heart

2 Maria Walkeby Roos:

Jag vill läsa ett inlägg om näthat! bara för att jag är sån mobbare och näthatare och troll och allt vad det heter, själv! ;) läxa upp mig och alla oss näthatare! XD

Svar: jag får väl skriva ihop nånting då. oj, vad jag ska läxa upp dig! ^_^
Miss Kitten Heart

Kommentera här: