jag önskar lite påfyllning i filmhyllan...

Jag har inte fyllt på i DVD-box-hyllan på länge, jag glömmer bort det tills jag är sugen på seriemaraton, och då är det ju dags... Jag har en del serier som jag har påbörjat, jag har någon/några säsonger och saknar andra, och så har jag serier som jag vill ha för att jag saknar dom helt.
 
Som Sex and the City, jag kan inte begripa att jag inte har den boxen! Å andra sidan, den var rätt dyr i början, nu är priset betydligt humanare.
 
Jag har tre säsonger av Buffy, och saknar resten. Jag kan dom säsongerna jag har nästan utantill, det är mer än dags att lära mig dom andra också... Tre, fyra, fem och sju.
 
Jag saknar säsong fem av L-Word. Att se säsong sex var lite lurigt i början, jag fick gissa mig till en massa sammanhang...
 
Roswell har jag första säsongen av, skulle gärna haft säsong två och tre också, för ett komplett Roswell-maraton.
 
The Tudors saknas det också två säsonger av, tre och fyra.
 
Xena - krigarprinsessan är en av mina favoritserier, en sån serie som egentligen borde vara dålig, men som är bra ändå. Lite som Buffy.
 
Anne på Grönkulla, också en favoritserie, som är så bra för att den är så himla bra.
 
Dawsons Creek, en av dom bästa ungdomsserier som nånsin gjorts. Kom just att tänka på hur mycket jag saknat den.
 
Som synes, så är min smak väldigt blandad! Ett gemensamt tema för dom flesta, är väl att det är många kvinnliga huvudroller, det är en blandning av kitsch och kvalitet, vuxenserier och ungdomsserier. En blandad kompott!

Kommentarer:

1 Tuva:

Ja älskar sex and the city!!! Hoppas bli ungefär så när jag växer upp. Bo i en storstad allafall. Ja skrev en kommentar till dej men den las inte ut varför? Ja fattar inte hur man får bilden in i bloggen :-(

Svar: Jag har inte fått nån kommentar. Men ibland tolkar blogg.se kommentarer som spam, och tar bort dom. Vad har du för blogghotell? Alla lägger in bilder olika
Miss Kitten Heart

2 Tuva:

Blogg.se tänkte ja för typ de flesta verka ha de. Kollade på bloglovin men de gick inte att göra en blogg där

Svar: Nej, man följer bloggar genom Bloglovin. När du skriver inlägget, så kan du till höger se en kolumn, längst upp finns två flärpar, den ena säger "ladda ner bild" eller nåt sånt. Klicka på den, så kan du ladda ner en bild från datorn sen
Miss Kitten Heart

3 Piglet:

Jag har Sex and the city-boxen. Köpte den på rea för jättelängesedan :) Den brukar ju finnas till bra pris, ja. Jag skulle nog helst vilja ha "Young riders" (Ponnyexpressen när den gick i Sverige). Köpte första säsongen från USA för flera år sedan eftersom jag inte hittade den här, men de pratar så obegripliga dialekter och den har ingen textning, så jag har nog bara sett ett avsnitt :P

Dawson's brukade jag titta på också, med en kompis ... Frågan är ju dock om den är lika bra när man inte är tonåring själv?! Just nu kollar jag igenom Buffy ... :D

Svar: satc-boxen är nästan obligatorisk, kan inte begripa att jag inte har den O_o jag skulle vilja ha young americans, också en tonårsserie (jag tittar visst mycket på sånt), men den går inte att få tag på. helt andra serier jag gärna vill ha, är the delicious miss dahl och the little paris kitchen, mina två favoritmatserier. och så står carrie diaries på önskelistan, när den kommer ut.
jag tror att jag fortfarande skulle tycka om dawson´s creek, om inte annat så för nostalgivärdet. som med fame och lilla huset på prärien, och anne på grönkulla :)
Miss Kitten Heart

Kommentera här: