fredagsfavoriter - twin peaks revisited

Jag har länge tänkt skriva ett inlägg med mina Twin Peaksfavoriter från etsy (det finns en massa andra ställen på internet med handgjorda saker, men etsy är min favorit, vilket kanske märks), idag är det fredag, så då gör jag mina fredagsfavoriter till ett Twin Peaksspecial. Två flugor i en smäll, det gillar jag!
 
Jag tycker om när broderier blir till konstverk, som den här från dearmoonbeam, den skulle gärna få flytta hem till mig...
 
I det första avsnittet av Twin Peaks, så hänförs agent Cooper av douglasgranarnas doft, här är det tvålar som doftar douglasgran (från Orange Fuzz), klart att man vill ha en sån!
 
Korsstygnstavlan från Lady Beta har jag redan pratat om en massa, men kan inte låta bli att ta med den här ändå. Love it!
 
Minibandspelaren spelar en återkommande roll i serien, så här som brosch (från kate´s little store) är den nästan ännu bättre.
 

En favoritlista är inte komplett utan något slags konst, här ett gicleetryck från Jazzberry Blue.
 
Stryk-på-lappar till jackan, nu kan jag också få bli en av the Bookhouse Boys, eller en medarbetare hos sheriffen. Från Jenni´s Prints.
 
Varför ha fula kylskåpsmagneter, när man kan ha fina? Från Arthur´s Plaid Pants.
 
 
 
 
Today´s Friday favourites is all about Twin Peaks, the best of the best, if you´d like.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: