om tjusigaste sortens förvaring

Dags för del 3 i följetongen om mina samlingar. Detta är något jag samlat på sedan jag flyttade hemifrån, en kombination av ivrigt tedrickande och en fascination för barndomens Farbror Frippe har gjort att jag aldrig kunnat låta bli att köpa teburkar. Min smak har förfinats genom åren, numer köper jag nästan bara gamla burkar, nån enstaka gång är en ny burk så oemotståndlig att jag inte kan låta bli...
 
Den rosa och den med rosa lock längst upp till vänster är nya, Åhléns och Indiska, och den längst ner till höger är också ny, köpt för halva priset. Resten är loppisfynd, min favorit är den näst längst ner till vänster, Ceylon blend cirkelte, det är något med den enkla designen som tilltalar mig.
 
Kusmite är en favorit, både för burkarna och för innehållet. Inte för priset, tyvärr, det är svårt att motivera te för 150 kr/burken...
 
Mitt skafferi innehåller också lite burkskatter, både i plåt och i plast. Den med cirkusdjuren i mitten är en favorit, den borde jag i och för sig flytta till tehyllan, men den får inte plats...
 
En både praktisk och färgglad och fin samling, bättre kan det inte bli!
 
 
 
My collection of vintage tins.
 
 
 

Kommentera här: