små frön som inte orkar växa till något

Det poppar upp små frön till idéer till ett blogginlägg, men jag måste erkänna - jag är så jäkla trött, så jag klarar inte av att samla ihop fröna till nånting... För det mesta har jag svårt att sova, men den sista veckan eller så, så har jag faktiskt sovit när jag lagt huvudet på kudden. Men dom senaste dagarna, så har det blivit lite sent, så det har inte blivit mycket sömn ändå. Visst har jag sagt att syrran övertalade mig att bli medlem på en dejtingsida? Jo, just den gick jag snabbt ur, men en kompis pratade sig varm om en annan sida, och jag gick med där i stället. Klart det finns en massa stolpskott där med, men det finns också väldigt trevligt folk där, och en av dom har jag tillbringat dom senaste kvällarna med, eller ja, chattat med. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att han bor långt bort, jag lär ju känna han nu, men det är väldigt långt om jag skulle vilja träffa han...
 
Jag har rensat ut en del ur skåpen hemma, sånt som inte använts på länge, sånt som inte är min stil längre. Jag blir mer och mer retro och klara färger, vintage och blomrankor och pasteller är inte riktigt min grej längre. Jag tycker att det är fint, men vill inte leva med det. Det är förresten en av mina favoritsaker att göra, rensa ur och sortera, jag gillar ordning och reda, när det är snyggt och prydligt. Jag önskar bara att jag gillade att dammsuga också, dammråttorna hemma är numera dammflodhästar... Jag tittar på dom, och stör mig, men inte nog för att jag ska dra ett varv med dammsugaren... Idag, tänker jag, idag ska jag dammsuga...
 
Tro det eller ej, jag har ett utkast till ett juligt inlägg påbörjat... Men till och med jag fattar, att jul i juli är lite väl tidigt, så det får vänta ett tag till...
 
 

Kommentarer:

1 Piglet:

Äh, jul är väl aldrig fel? ;)

Du kan få komma och sortera alla mina pysselsaker, om du vill ;) Det skulle verkligen behövas ... men jag är inte alls bra på att sortera och organisera ... Dock väldigt bra på att stöka ner :S Dammsuga kan man alltid göra en annan dag ... Dammråttorna kommer ju i vilket fall som helst tillbaka.

Hur långt bort pratar vi nu?

Svar: jag skulle gärna sortera dina pysselsaker :) jag såg på oprah för länge sen, en som jobbade som personal organizer, och jag tänkte att jäklar, där har vi mitt drömjobb :D japp, det är väl det enda som är lika säkert som döden - dammråttorna kommer alltid tillbaka, särskilt med tre katter på 45 m2...typ 75 mil, så det är en bit...
Miss Kitten Heart

Kommentera här: