torsdagstips - thursday tip, om retrofrisyrer

Jag känner att jag håller på att upprepa mig lite, det har varit mycket hårprat på senaste. Och nu blir det ännu mer, mitt tips för den här torsdagen handlar om hur man sätter upp vintage/retro/rockabilly-hår, något som antagligen fascinerar mig så mycket, dels för att det är så jäkla snyggt, men också för att jag inte får till det. Jag kan helt enkelt inte! Förut var min ursäkt att mitt hår var för långt, nu ursäktar jag mig med att det är svårt att få till nåt bra när mitt hår är såpass kort... Det det har att göra med, är helt enkelt att jag är helt obegåvad på hår... Men, jag tänker träna en massa, och jag tänker lära mig. Jag har en bok, jag måste nog ha flera (vännen Weronica har en som står på önskelistan, väldigt grundlig är den), och så finns det videos på youtube. Det ser så himla enkelt ut, men det vet jag, att det är det ju inte. Jag fortsätter i alla fall att titta, och att försöka, och om det är nån mer än jag som tycker att dom snyggaste frisyrerna gjordes i mitten av 1900-talet, kika ni också.
 
 
Jag har ett bonustips också, The Cherry Dollface på youtube, så mycket vintage retro pinup rockabilly så att det är helt omöjligt att välja en video framför en annan. Se allihop, och inspireras!
 
 
My first Thursday tip, is all about hair, gorgeous vintage hairdo´s, and how to acheive it. Since I can´t do it to save my life, I´ve started a hair playlist on youtube, and the plan is to practice practice practice. I also want to buy a great book on vintage hair (link above), and for an extra tip on vintage goodness, have a look at The Cherry Dollface, her channel on youtube is filled with videos on theme.

Kommentera här: