tema kök

Veckans tema på Fabriken är kök, och det här är del två i min medlemsansökan.
 
Mitt kök är inte stort, och det är inte praktiskt (förvaring saknas i princip helt), men det är fint. Jag har gjort om det mesta, luckorna var mörkbruna när jag flyttade in, tapeterna kom jag inte ens ihåg hur dom såg ut... Golvet är det som är kvar, det ska så småningom blir gulvitrutigt. Och det pimpade kylskåpet har jag redan visat ett par gånger...
 
Tapeten satt i köket när huset byggdes, jag hittade en snutt, och tapetserade runt fönstret. Numer har jag också satt vit kontaktplast hela vägen runt på kaklet...
 
Jag har gjort plats för en liten tavelvägg...
 
Ett av överskåpen fungerar som skafferi... Som hyllremsor har jag använt washitejp.
 
Köksbordet står inte bokstavligen i köket, utan precis utanför... På väggen har jag satt upp hyllor för porslin, eftersom det inte ryms i köket.
 
 
 
My kitchen and dining corner.
 
 
 
 

Kommentera här: