loppislördag - secondhand saturday, saftkalas, ohoj!

Tänk, hur jag råkade pricka in det här på loppislördagen! För även om det var en present, så fyndades glasen på loppis av kompisen Weronica, som vet hur förtjust jag är i mumintrollen. En jättebra present, som jag fick i rättan tid, en sån där dag när livet känns som en stor våt filt.
 
  
Det är inte Iittalas flådiga muminglas, utan dom kommer ursprungligen från Max. Det gör inte ett dugg, tycker jag, jag tycker om dom ändå. Det är så att jag måste nästan ut och köpa saft, glasen skriker efter att få vara med på saftkalas. Hallonsaft, eller rabarber, om jag hittar det. Allting som smakar rabarber är godast.
 
 
 
These wonderful Moomin glasses were a very welcome gift from a friend.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 iHanna:

Saft - och sugrör!

Svar: japp, absolut sugrör! :)
Miss Kitten Heart

Kommentera här: