fredagsfavoriter - friday favourites, konst

Eftersom jag är rätt insnöad på konst just nu, så tänkte jag dela med mig av några av mina favoritkonstnärer idag. Dom har gemensamt att dom är lowbrow eller popsurrealism, min absoluta favoritstil. Det betyder att det är gulligt och barnsligt och kommersiellt och mörkt och märkligt och surrealistiskt, allt på en gång. Eller med ett ord: superfint! Som ni kanske ser, så är allihop stora inspirationskällor också... 
 
 
Camilla d'Errico. Jag älskar färgerna, bildspråket, stilen... Jag har precis köpt hennes bok Femina & fauna, och varenda sida är en wow-upplevelse.
 
Brandi Milne. Hennes konst är både drömsk och mjuk, och grafisk med kraftiga svarta konturer, men alltid gulligt och surrealistiskt.
 
Nicoletta Ceccoli. Drömsk och mjuk, men ibland är det svårt att veta om det är en dröm eller en mardröm. Vackert, vackert!
 
Audrey Kawasaki. Ljuvt och sensuellt och surrealistiskt, ofta målat på trä med ådringen lämnad synlig.
 
 
 
These Friday favourites are some of my favourite artists. Click on the links for more art!

Kommentera här: