en tisdag

Jag är fortfarande utan dator, och nu då jag har semester kan jag inte låna på jobbet heller, så det blir inget skrivet här... Men jag ska kika efter en ny dator, förhoppningsvis blir det förr snarare än senare. Under tiden, när jag inte har dator, då blir det mycket TV-tittande, och därmed virkande och stickande, jag har hunnit en bra bit på min virkade filt, och är snart klar med dödskallebiten på de rosa dödskallesockar jag stickar. Och igår köpte jag lapptäckefyllning, så jag sydde ihop ett av de lapptäcken som legat halvfärdiga - nu fattas bara att fästa ihop lagren så är det klart. Det tog bara sådär 3-4 år...

Jag har målat lite också, men mindre än jag tänkt och hoppats, men det kommer förhoppningsvis. Jag har en del som måste bli klart, men det är ett par veckor innan det närmar sig panik.

Och eftersom det är sommar och semester, så tänker jag gå på loppis så mycket som jag bara kan - när jag gått härifrån ska jag kika in på en som är på hemvägen. Jag håller tummarna för precis lagomt många fynd!


Still no computer... But I hope to be able to get one sooner rather than later... Meanwhile I watch TV, knitting and crocheting, and I´ve stuffed a quilt that´s been almost finished for 3-4 years or so. I´ve been painting some too, but not as much as I had expected. But I don´t have any deadline panics yet, and I´m sure I´ll get my art mojo back soon. What I have been doing, and plan on doing a lot more, is thrifting - it´s summer and I don´t have to get back to work for another four weeks, so yes - time for lots of thrift excursions!

Kommentera här: