virkar i vågor

När jag fick en massa garn av min mormor, så bestämde jag att det här var möjligheten jag väntat på - det här var universums sätt att säga att det var dags att börja virka en ripple afghan. Alltså en sicksackrandig filt. Jag har hunnit en bra bit på den, men nu börjar jag fundera på hur långt garnet kommer att räcka egentligen, flera av färgerna är slut redan, några har jag flera nystan kvar av, några har jag litegrann kvar av. Jag har en känsla av att filten kommer att bli mindre och mindre multifärgad, för att rent av kanske blir enfärgad på slutet... Nackdelen med att garnerna är gamla, är ju att jag inte kan köpa nytt garn. Inte i samma färger i alla fall.
 
Den lila är slut, och den ljusoranga... :(
 
 
 
When I got a bunch of yarn from my grandmother, I decided it was time for a ripple afghan...

Kommentera här: