ulligt och gulligt

Jag har börjat sticka lite mer på sistone, kan nog mycket bero på det kalla vädret - vinter uppmuntrar lätt till ulliga aktiviteter. Något som jag gör mer än stickar, är att köpa nya garner. Att köpa garn är som att köpa smågodis, men det är inte minsta onyttigt. Vilket betyder att jag borde köpa garn betydligt oftare, och godis betydligt mer sällan. Faktum är att jag har några hundralappar på mitt paypalkonto som jag inte vet vad jag ska använda till, och jag funderar lite på att investera i några handmålade sockgarner... På sistone, och i våra lokala affärer, har jag dock köpt detta (utom de två översta gröna nystanen, som jag fått av goda vännen Weronicas mamma. En bra sorts mamma!):


(garn är alltid svårt att fånga på bild, och med mobilkamera så blir det ännu svårare... med det vill jag säga att färgerna inte stämmer speciellt bra med verkligheten...)

Garn till tre par sockar, och så det stora nystanet till vänster (som egentligen är tre nystan, och jag funderar på om jag inte skulle köpa några till) som jag inte riktigt vet vad det ska bli. Ännu en halsduk? Kan man få för många halsdukar? Äsch, det får ligga, så får jag fundera lite...




Alongside the colder weather comes the urge to knit, and even more - to buy yarn...

Kommentarer:

1 Maria:

har du köpt garnet till vänster på smirres? I vilket fall så, ett tips: Vill du ha mer av det så passa på nu. Det är ett utgående garn som dom slutar tillverka av nån dum anledning. Så det kommer inte finnas att få tag i (iaf inte så lätt) längre.

2 malin:

japp, på smirres. jo, tänkte göra det snart om jag ska göra det. eller egentligen lika bra - bättre att ha lite för mycket än att det visar sig vara för lite...

Kommentera här: