pratar bara...

Skolterminen är i princip slut, jag är klar med alla kurser utom en, och vi är nu på praktik på ett svetsföretag här i Ström. Och det är så himla roligt! Det är så synd att det tog så lång tid att komma på att svetsning var det jag ville hålla på med, men jag är glad att jag till slut kom på det. Jag är glad att det är helg, men inte för att man slipper jobba, utan för att jag är så väldigt trött - det var ett bra tag sedan jag jobbade så långa dagar, och aldrig har jag väl haft ett så tungt jobb. (eller ja, praktik, om man ska vara kinkig och märka ord...) Men jag har heller aldrig känt mig så nöjd med det jag jobbat med, och som sagt aldrig haft så roligt. Som grädde på moset så är dom som jobbar där trevliga och rackarns hjälpsamma. Så vad finns det att inte gilla?


Jag kom på, jag har ju inte visat en enda bild... Jag till höger, Cici till vänster. Cici går jag alltså skola tillsammans med, och umgås i allmänhet med. Goda vänner är väl vad det kallas... :)

Jag har lite tidspanik med måleriet, jag har deadlines som närmar sig fort fort, och jag har inte alls hunnit så klart som jag hade tänkt. Jag har ett ATC-kort kvar till PAT:en som måste vara framme i USA den 4e juni, och jag har blivit tillfrågad om att ha med nån målning i en bok, och jag har inget färdigt, så jag måste måla, och måla några stycken dessutom, så att författaren kan välja den hon tycker bäst om. Och så har lillasyster Maria frågat om jag vill sälja tavlor med henne på Köpmannamarknaden (hon gör jättefina smycken, gå in på hennes blogg och kolla!), den är om två veckor, och jag har ingen aning om hur jag ska hinna få till nåt. Mer tid tages tacksamt emot!

Och så har jag förhoppningsvis något bra att berätta snart, mer om det framöver. Hoppas jag som sagt. En annan bra sak som jag kan berätta nu - jag ska bli moster igen. Hurra!




The welding is going really great, and I´m enjoying it a lot. That´s me on the right, btw...

I´m having art deadlines, and they are coming up much too fast...

I´m an aunt-to-be again!

Kommentarer:

1 jessicapersika:

Vad kul att du har medvind!!!

Är nyfiken på din lilla hemlis....

Visst är det kul med att bli moster igen!!! Hoppas systrarna ynglar av sig riktigt mycké!

Stora kramen! <3

2 malin:

ring så kan du få veta preliminärt - inget är säkert än, så jag håller tummarna och försöker att inte tro på det alldeles för mycket.

japp - att bli moster är bland det roligaste som finns! och eftersom ni ynglar av er, så glömmer folk bort att jag inte gör det - perfekt! :)

3 Helena:

Kul att du trivs med utbildningen! Och grattis till att bli moster igen! :)

Kommentera här: