klänningar, garn och svetsning...

Bara lite av varje, inget intressant egentligen...

Jag var in till Östersund igår, för ultraljud på hjärtat. Inte för att jag har problem med hjärtat, utan för att det var en uppföljningsundersökning efter blodpropparna. Och just det var väl inte så intressant - jag fick vänta en massa, och missade min buss hem till Ström. Men - jag passade på och åkte in lite tidigare för att hinna med en sväng på stan, och till min glädje så var det fortfarande kvar en del rea. På Indiska var det min favoritsorts rea - 70% på reapriset, helt fantastiskt. Så jag kom hem med tre nya klänningar för sammanlagt 200 kr, väldigt bra och väldigt behövligt. Nu är bara frågan - vilken av dom ska jag inviga först?

Förresten - Indiskas chaite är väldigt gott... Bara ett litet tips...

Och jo, igår åt jag popcorn för första gången på över ett år, som vanligt när jag poppar så kryddar jag med socker, kajenn och så salt förstås. Kombinationen av sött, spicy och salt är absolut värt att rekommendera - mums!

Har varit hemma sjuk ett tag - fick förkylningen som alla andra dragits med. Det är faktiskt första gången på länge som jag är förkyld, så jag tycker inte att jag har rätt att gnälla speciellt mycket. Däremot har jag gjort det bästa av situationen och tittat på en massa film med garn i knät. En mössa, ett par Vincentsockar och en halv halsduk har stickats, och några rutor har virkats till min mormorsfilt - det är på tiden att den blir klar... Det är hur länge sen som helst som det har känts roligt att sticka, får se hur länge det håller i sig... Kan vara det kalla vädret som gör att intimt umgänge med ull känns alldeles oemotståndligt... :)

Idag har vi svetsat klart pinne-delen i svetstekniksgrundkursen, på fredag börjar vi med gassvetsning, och sen vete sjutton... Men jag börjar bli lite lätt stressad, det är fortfarande mycket som ska hinnas med, och nästan halva terminen har redan gått...

 

 


I´m not saying much, really... I bought three very much needed dresses on sale the other day. I´ve been home sick with a cold, and have spent the days in front of the TV with yarn and needles - it´s a long time since I knitted and crocheted this much. And the welding is going well - I finished one part of the ground course today, and will start the next on Friday.


Kommentarer:

1 Cici:

Fin filt, I like :D

Kommentera här: