utdrag bara...

Jo, så snart blir det ett nytt blogginlägg. Det blir inget spännande eller inspirerande eller intressant, men det är ett framsteg - jag är på rätt väg mot regelbundet bloggande igen. Hoppas jag. Och jag hoppas att jag är på väg mot skapandeinspiration också - jag har kommit en bra bit på väg i mitt färdigställande av paketet som ska iväg senast den 1 december. Det kan rentav postas i tid! Just nu stickar jag, ett föremål är snart klart, ett till ska sen påbörjas. Sen hade jag tänkt måla lite (jag har ett par påbörjade atc´s som kan bli bra i slutändan), och handla lite och sen slå in allt, och paketet är redo för brevlådan. Sen har jag ett till paket som ska skickas före jul, men det är inte samma panik med det. Det bästa av allt? Jag kan snart börja kika efter mina paket i brevlådan med... ;D

Det här är första fredagen på två månader (förutom förra veckan - å, vad jag låg i sjukhussängen och var irriterad - jag hade stora planer för förra fredagen...) som jag är hemma. Vet inte om jag är så nöjd med det, även om jag vet att det bästa är att vara hemma och bli riktigt frisk, så är det mycket roligare med roligt umgänge. Men å andra sidan - naglarna är alldeles nymålade. Nåt måste jag ju ha att göra... Och jo, det blir gott om tid att sticka...

Imorron är det julmarknad, med livemusik som ska bli riktigt intressant att se (och höra förstås). Kallt lär det vara, riktigt ruskigt kallt. Men jag har fyndat täckbyxor och vinterskor på Röda Korset, så jag kommer att klara mig ovanligt bra. Första vintern på länge med riktiga vinterkläder! Första vintern hemma i Jämtland också... Brrr!

Jag har fyndat mig två nya klänningar/linnen också, ett av syrran, ett på RK. Oturligt nog är båda lite för små... Vilket betyder att jag borde få tummen ur igen, och göra en ansträngning att gå ner lite mer i vikt... Men det känns jobbigt, det krävs en del tänkande på maten, och en del motion, och jag har inte alls energi att motionera nu, inte så länge jag fortfarande blir andfådd av att bara gå en sväng på flata. Och när det är så jäkla kallt... Men jag skulle ju kunna låta bli att falla för saker som pepparkaksdammsugare. Som inte ens var så väldigt goda (en sån besvikelse!), men ändå kan jag inte låta bli att äta upp dom...

En annan besvikelse: jag hade tänkt börja på min Alice i Underlandet-sleeve i januari. Blir inget av det... På grund av medicinen jag tar pga propparna, så kan jag inte tatuera mig på ett halvår... Så jag får göra det näst bästa - spara så mycket pengar jag bara kan, så att jag kan göra så mycket som möjligt av armen på en gång.






Just a few snippets out of my life... I might be able to finish a swap package which is due Dec 1st. With some luck, anyway... This is the first Friday night at home in two months (not counting last Friday in the hospital), and it already feels old - I´d much rather spend the eventing with some good company... Tomorrow it´s a Christmas fair, with some hopefully good live music. I´m sure it´ll be cold as a polar bears butt, but I hope it´ll still be a good day. I´ve thrifted two new dresses/tanks, and both are a teeny bit too small, which means I should get off my butt and start working on those pounds again. But I´m not in the mood just yet, it´s so much work if I want to see some big numbers, and I just don´t have the energy, and it´s too cold for walks. Especially with my lungs - since the clots walking is hard work! Oh, I had planned to start my Alice in Wonderland sleeve in January, but with my medicine that won´t happen, not for six months. But at least I´ll have plenty of time to save up for it...

Kommentera här: