ny arbetsplats, nya målargrejor, ny kurs

Det verkar som att jag kommer att börja praktisera på en Myrorna-butik, men jag vet inte när. Läget är bra, på Hornsgatan, hyfsat nära pendeln, och nära konstnärsbutik och scrapbutik. Perfekt!

Jag håller på med en grön gudinna, eller, jag är klar med gudinnan, nu skriver jag text som ska till. Jag gjorde den här också med en utvikbar sida, men den viks uppåt i stället för utåt.

Jag har köpt en del målargrejor, och har provat på en del, men långt ifrån allt - jag hittade Twinkling H2O´s (skimrande vattenfärger), som jag inte trodde fanns i Sverige, jag köpte akrylfärg på rea, jag har köpt en hög med Sakura-pennor och stämpeldynor. Som tur är, så har jag inte betalat allt själv, en del fick jag i födelsedagspresent från lillasyster yster. Så tack så jättemycket! Jag har inte vågat kolla kontot än, jag har en känsla av att jag handlat för mycket mer än jag borde...

Och så har jag betalat för en till kurs hos Suzi Blu, Petite Marie, med Marie Antoinette. Vi som gått Petite Dolls får rabatt, så det blev riktigt billigt. Men jag har ingen brådska att börja med kursen, än så länge är jag nöjd med att måla gudinnor.




It looks like I will be working at a Myrorna store, second hand clothing, it´s one of the stores we are sorting clothes for. I don´t know when, but I think it will be good.

I´m finishing a green goddess, the painting is all done, I´m working on the words. I did this one with a fold out page too, but this folds upwards, instead of outwards.

I´ve bought some art supplies, I´ve tried some but not all. I managed to find Twinkling H2O´s, which was very unexpected, and I also got acrylic paint on sale, stamp pads, Sakura pens... Fortunately I didn´t have to pay for all, I got some as a birthday present from my sister. So thank you!

I´ve signed up for another class at Suzi Blu´s, Petite Marie, it´s all about Marie Antoinette, and former Petite Dolls students get a discount, so it was very reasonably priced. Cheap, that means. I have no rush starting it though, at the moment I´m perfectly content painting goddesses.