kvitto på 250 kr mat

Ok, SaraMy, det här är bara för dig!

Fullkornsris, 1kg 27.95
Black eye bönor, 800 g, torkade 15.40
Vita bönor, 800g, torkade 17.60
Röda linser, 800g, torkade 26.20
Spaghetti fullkorn, 2kg, 32.95
Fullkornsbröd, 500g, 12.30
Flerkornsbröd, 500g, 12.30
Paprikamix, 500g, 12.00
Vitkål, 2,16 kg, 12.74
Morötter, 2kg, 15.80
Lök gul, 0.7kg, 5.99
Potatis, 5kg, 21.90

vilket blir 213.13, vilket t.o.m var mindre än 250 kr... Skulle jag få några kronor över, så kommer jag att köpa havregryn, äppelmos, sojamjölk, fullkornsmjöl, krossade tomater och mer vitkål. Men jag tror faktiskt att jag klarar månaden på det här! Men, som sagt, inte flådigt, men jag äter ordentliga portioner, så jag svälter inte. Jo, förresten, jag handlade på Willys, det hjälper också!

ETA: Jag var på Konsum idag, jag hade några tjugor över, så för 70 kr blev det 1½kg havregryn, 1½kg lingonsylt, 1l sojamjölk och lökpulver (som jag behöver till dagens middag). Det är fortfarande under 300 kr, och nu har jag sett till att jag har frukost hela månaden (mjölken får räcka så länge som den räcker), och mellanmål eller lunch om det skulle knipa.

Tro det eller ej, men det är faktiskt lite kul att budgetshoppa så här, att få pengarna att räcka så långt som det bara går. En utmaning, om inte annat!




I´m just showing exactly what I bought when I went grocery shopping the other day.

Kommentarer:

1 SaraMy:

Åh vad snällt!:)

skriv gärna lite inlägg sen om hur du lagar till och kryddar- Jag är helt hopplös i köket och måste verkligen skärpa till mig och börja laga mat. Och allting du köpte är ju gott! lycka till med vikten=)

2 malin:

Jag har skrivit en del recept under kategorin "veganmat", och jag kommer att fortsätta att skriva upp recept när jag får till något mumsigt. Ikväll ska jag göra linslimpa med gravy, ett recept raka vägen från USA - blir det bra, så delar jag med mig!



3 malin:

Jag glömde - tack! Jag hoppas att det här kommer att ge resultat, jag slipper gärna förminska magsäcken om jag kan!

4 SaraMy:

Det låter väldigt vettigt- kirurgiska ingrepp skall man inte ta till i första taget. Det är nog bara så att man måste hitta sin egen sorts mat och balans, (skall jag säga som är världens slarvigaste och lever på flingor) som kroppen kan hantera och tillgodogöra sig.

5 Anonym:

Du är duktig på att hushålla med korvörena!! Jag håller tummarna att du rasar i vikt utan mr dr.

kram

jessicapersika

Kommentera här: